Aja's followers :)

Tuesday, December 7, 2010

Forgiveness is the sweetest revenge.

assalamualaikum semua readers. (:
bertemu kita lagi utk entry kali ini.
haa. pasal topic kat atas ini.
faham kan? okay, bila la aku jadi penceramah ni? :P
hahaha. kekok lah gaya bahasa mcm ni. x payah la formal sgt kan.
okay2. tajuk ni bermaksud kemaafan adalah jln terbaik utk membalas dendam.
kan?
jadi bila aku fikir dan tgk keadaan di sekeliling aku, apa yang aku nampak,
bila ada persengketaan ja, mesti dgn cara bermusuhan dan saling berdendam. 
elok ka mcm tu cik kak, cik abg? (:
bagi aku la, x elok ohh dendam-dendam ini.
lagi rosakkan silaturrahim ja, tau pasaipa?
bila dendam sure sangkut macam-macam puak,
x habis dgn tu, saling masam-masam muka.
dah tu, timbul la macam-macam fitnah.
elok ka mcm tu? renung-renungkanlah.
kita di dunia ni sekejap ja,
ibarat persinggahan sementara di satu tempat.
jadi, x ka kita rugi sesuatu? pahala kita pun dah kurang kalau asyik buat MAKSIAT ja.
fitnah lagi la berdosa dr membunuh tau. fikir-fikirkan lah.
aku bukan nak buat baik, tapi aku belajar dr kesilapan.
kalau dulu, orang dok x puas hati dgn aku, aku x pernah serang apa-apa.
x caya tanya la kawan-kawan sekolah aku.
tapi aku tgk, ramai jgk kawan-kawan aku, 
jenis x puas hati mai serang ikut dan ja.
tanya la dulu ketepatan berita tu.
jangan la mai serang ja.
macam-macam perangai manusia ni,
kat sekolah aku dulu tu, mcm-mcm aku jumpak.
style buat cerita yg x betul, last-last persahabatan org lain yg jd mangsa.
serik aku ckp hang. la ni, x payah la rapat-rapat o apa-apa.
nak rapat boleh, cuma dgn keadaan berdua dah la.
ganjil n ramai ja. get ready la. even satu geng pun. (:
x prcaya, tanya syikin. dia pun akan setuju.
kan yang kan? (:

jadi, moral of the story ; jagaah hubungan dgn orang lain, dan kalau ada berdendam, kemaafan cara paling baik.

INGAT! Forgiveness is the sweetest revenge.  (:

t h a n k y o u~

No comments: