Aja's followers :)

Thursday, February 3, 2011

25 things about myself! (:

assalamualaikum wbt. haa. kenapakah dengan pos ini? okay. actually, my friend, Syafiq, he wants to know 25 things about mine. haha. so sweet? bangek la kan sweet-sweet bagai. dia diminta tag 25 orang, so, saya kawan rapatnya di Seggy, dengan rasa tenang akan memberitahu 25 things that I have in myself. okay. bersedia ke sapikk dan yang lain-lain? ;p haha, okay. let us move on!


1. nama aja yang sebetul-betulnya ialah Siti Hajar Aisyah bt Md Radzi. (SHAMR) haha. nak panggil apa? Siti? nope. nampak macam aja ni orang tua saja Siti ni. haha. Hajar? boleh saja. Aisyah? ayokkk? Aisyah saya punya cikgu sekolah yang panggil kadang-kadang tu. can you call me, sha? ayokk! x boleh. SHA itu sangat tidak boleh. hanya orang tertentu yang memanggil saya SHA. haha. okay, dah dah. abaikan SHA tu, yang aja tau orang selalu panggil saya, AJA. AJA sahaja okay? :)
2. anak jati Pulau Pinang. memang anak Penang. bukan Mami asli okay? haa. saya memang boleh bercakap Penang yang sangat pekat. haha. tapi bukan macam Mami Jarum okay? hee~
3. dilahirkan di mana? di Hospital Daerah Butterworth lah. sangat banyak butter. ;p sebab tu saya macam butter. cepat saja cair kan air mata ini. :'(
4. cairkan air mata tu, dah masuk yang nombor empat. hee~ okay lah. saya ni sangat senang menangis. entah kenapa. cepat saya menangis. pantang nampak benda yang sedih-sedih. touching x tentu pasal, walaupun benda tu kecik. siapa yang pernah nampak saya menangis depan-depan, tahulah kan saya macam mana. kenapa saya suka menangis? point lima dah ni. haha. sambung-sambung.
5. saya suka menangis sebab saya sensitif. memang pun. saya cepat sensitif. tapi kalau agak yang biasa x la cepat. yang agak terlampau, saya akan terasa cepat sangat. macam ada orang yang menfitnah saya, saya seorang yang nakal. aduhai. nakal ke saya? kalau nakal di SMK SRI MUDA, saya tidak akan rapat dengan cikgu sekolah saya. dan tidak akan jadi budak FORUM dan DEBAT pun. bukan semua SRI MUDA nakal okay! take note okay! :) trimas.
6. saya kuat semangat. cekal lain kata. haa. sebab apa? okay. cekal di sini bermaksud, orang boleh kata macam-macam dekat saya, tapi saya tetap cool. sebab apa? okay. sebab benda tidak betul. buat apa nak melatah kan? kebenaran akan terungkai jugak. so, buat apa nak takut? cumanya, kebenaran perlu dirungkaikan dengan kekuatan kita. jenis aja, aja akan jumpa orang tu face-to-face, tanya orang tu, kenapa? apa benda tu betul atau tidak? lain kata, settle depan-depan tanpa gaduh-gaduh. AMBIL PERHATIAN, saya x suka serang orang tanpa pakai helmet. nak tahu, tanya elok-elok la kan. dan kemudian, kalau itu bukan salah saya pun, saya akan mintak maaf. kalau iya salah saya, saya memang wajiblah meminta maaf. kan?
7. saya cepat cool. haha. betul ke? betul lah. sat ja dah okay. sangat sekejap. tapi bila sedih, mulalah drama air mata aja. hee~ sob sob. :'( *kememer*
8. okay, saya akan jadi agresif gila bila orang menuduh saya di luar jangkaan saya. ada sahaja baru-baru ini. tapi nasib ada orang tenangkan saya. thank you, awak! :) tapi, tuduhan tu akan saya ingat, agresif memang la kan, tapi saya x akan agresif bila jumpa insan itu kelak. saya nak slow talk dgn dia. :) dengan cara itu, akan ada yang betul nanti. insyaALLAH.
9. saya mudah fed-up, or give-up bila dah sampai banyak kali saya cuba pertahankan sesuatu itu, tapi x menjadi. sangat down, kemudian mulalah. menangis. drama itu akan kembali lagi.
10. saya jenis yang sangat caring diam-diam. family x akan nampak itu, tapi hakikatnya, dalam hati, menangis. menangis dalam hati, pernah tengok tak? ;) saya kalau dia buat jahat mana pun dengan saya, diam-diam saya akan kasihankan dia, cuma saya x tunjuk benda itu. yela, x elok kan bermusuhan. hmmmmm.
11. saya boleh buat diri saya sakit dengan tiba-tiba? ayokkk Aja, macam mana tu? haa. senang saja. bila panas dan cerah sangat, kepala saya akan tingtong. dan lagi satu kalau bising-bising. sumpah! tak tahan, saya sakit kepala yang teruk. erti kata lain, "MIGRAINE" yang tahap melampau. boleh tumbuk-tumbuk kepala ni. haa. jangan tiru aksi itu. bahaya.
12. saya tidak suka kalau orang itu, hanya menggunakan kepentingan dia melalui saya. faham kan? haha. ada saja orang macam tu, tapi, x la ramai. kalau nak nama or diri up sendiri, sendiri bikin okay? aja x dapek nak nolong. :)
13. saya suka buat kerja seorang. mudah seyh. kalau kerja groupy, serious. saya x dapat buat. mati akal. jadi blur dan terus x usahakan sangat. eh. eh. x la macam tu, buat saja. cuma macam blurr kan? ;p
14. saya tidak menilai kawan-kawan. saya kawan dengan semua orang. nakal ka, buruk ka, apa-apa ka, saya semua berkawan. x percaya? rujuk sekolah lama saya, dari kelas saya, Arif, Bestari, sampai Gemilang, saya kawan dengan mereka. rapat plak tu. hee~ nak kawan boleh saja, tapi jangan ikut la kan? jangan terpengaruh. haa. mudah kan? cuma bab keluar kadang-kadang ikut jugak, tapi x la keluar malam. :)
15. saya susah nak keluar malam, lepak-lepak. abah saya sangat jaga saya. dulu naik bus x boleh, saya buat diam-diam sampai terkantoi saya naik bus keluar. abah marah. huu~ kemudian, ada lesen motor, saya pernah la pergi dengan Una setakat mall-mall yang ada di sana. mak tahu, abah tahu dah. ;p *tahu dah macam bru je tahu* wink ;)
16. saya mudah menyayangi orang. aduhai. susah kan? saya mudah sangat. x tahu kenapa. sebab orang suka care pasal saya kot. :)
17. saya mudah dan cepat kasihankan orang. hee~ entah kenapa, tengok sekali saja, saya dah kesian. ada muka yang kesian-kesian jela kan. ;)
18. saya suka belanja orang, sama-sama makan. macam sharing is loving gitu. hehe. kentut je kan ayat. haha. tapi serious, tanya insan itu. :) awak tahu kan awak yang saya maksudkan? :) saya x kedekut. x suka kedekut. :) kan awak?
19. saya suka hijau. suka sangat. saya suka gila hijau. hijau pun suka saya. haha. okay, macam ni, aja suka hijau sangat. sebab?
20. sebab MECHA. hehe, MECHA is my lovely froggy. sayang gila MECHA. :) saya suka katak sangat. not the real one, saya suka yang kartun punye. comel kan? comel macam saya kan? babam buakn macam saya ye awak? ;)
21. saya sayang mereka. siapa? haha. okay lah. saya sayang keluarga saya, emak, abah, dekwan, nina n dekmie. dan yang di kampung, of course lah! hee~ family mama, family umi, semua yang saya sayang, yang ada dengan saya selalu. walaupun yang baru kenal yang tu tu. ;p u know who are you kan dear? ;)
22. saya sayang kawan-kawan saya. kepada sahabat saya, syikin. ilysm baby. :) kepada teman yang lain, nak list sumpah, sangat ramai. terima kasih menjadi temanku, kepada syafi, alan, JBM1142C, love korang muchiest! :) 
23. saya suka ramah-ramah. nanti saya banyak kawan. saya x sombong seperti anda sangkakan. saya ramah. so, kenalilah saya, terokai lah diri saya. amboi! macam hutan pulak nak teroka bagai. ;p hihi, <3
24. saya suka ape? saya suka dia. haha. okok, serious. saya suka blogging. hehe, wajib! :) sebab blog saya ni la tempat saya luahkan semua. tanpa blog pasti saya selalu migraine. :(
25. lastly, saya nak cakap, yang saya sangat bahagia selagi orang yang saya sayang bahagia. saya akan buat yang terbaik untuk diri ini. doakan saya. :( saya x kan tunjuk sakit saya, saya akan butakan semua dengan senyuman saya. tapi hakikatnya, saya sakit. senantiasa sakit. apapun, saya tetap sayang semua. <3

notakakiuntuksapik : thanks 4 being my friend beb~ im not okay at all actually. gagahkan buat, sebab ada yang kau tag aku x amek kan? sorry naa. apapun, kau sangat caring. thank you. :)

5 comments:

Madd said...

sy suka baca blog orang...
uuhhuhu

Anonymous said...

saket mate lorh,,

Aura Qaseh Beauty Centre said...

eh kau affi , xyah nak sakit2 sgt ah kan , kalu sakit , xyah bace , huhu !

aja , tqsm ! dah bace :)

Anonymous said...

hey..!ak ta kai spek la td..

Aura Qaseh Beauty Centre said...

oh yeke ? ok >,<