Aja's followers :)

Friday, July 8, 2011

andai ada hari semalam untuk aku.

Andai ada hari semalam untuk aku, ingin aku mengubah kembali semuanya yang pernah menjadi memori hidup aku. Andai ada hari semalam untuk aku, aku ingin menjadi insan yang terbaik untuk semua. Andai ada hari semalam untuk aku, aku ingin memperbaiki segala khilaf diri ini. Andai ada hari semalam untuk aku, ingin aku melangkah jauh dari sini. Andai ada hari semalam untuk aku, ingin aku berpatah balik ke tempat yang sepatutnya aku pergi dahulu. Andai ada hari semalam untuk aku, ingin aku bertanya bulan, di mana aku ingin mendapat kecerahan di saat kegelapan dalam hidup ini. Andai ada hari semalam untuk aku, aku ingin menjadi kanak-kanak seperti dahulu kala, sentiasa bergembira di saat duka dan suka. Andai ada hari semalam untuk aku, aku tidak ingin mengenali mereka yang pernah melemahkan hidup ini. Namun apakan daya, berpuluh mahupun beratus "Andai Ada Hari Semalam Untuk Aku", ia tetap telah menjadi kenangan semalam bagi aku. Aku cuba berdiri di bumi yang nyata, tetapi apakan daya. Hanya ini yang terdaya dan mampu aku lakukan. 

p/s : Aku inginkan zaman sekolah, yang tiada kesedihan. Aku inginkan semuanya zaman sekolah ada pada diriku saat ini. Aku inginkan yang terbaik untuk diri ini. Semoga hari esok, lebih baik dari semalam. Semoga hari esok akan boleh menjadi hari semalam yang dahulu kala. 

No comments: