Aja's followers :)

Sunday, July 3, 2011

Kenangan Semalam.

Assalamualaikum. Guys! Tajuk Aja mcm tajuk lagu kan? Pernah dengar dak lagu ni? Okay, pegi youtube then search Kenangan Semalam by Olan. My fevreto okay lagu ini. *Opss! Sorry. Too jiwang. HAHA. -.-


Oh kenangan
Kenangan mengusik jiwa
Ku terhempas...

Jauh di sudut mata
Jiwa kian terpisah
Makin sengsara...

Oh sesalan
Sesalan datang meragut
Hati pedih...

Tak mungkin dapat dilupa
Segala yang kita bina
Hancur akhirnya...

Sampai masa ku teringat
Segala pahit menikam rasa
Hening semalaman
Ku di pusara
Cinta airmata

Oh semalam ku terbenam
Di lubuk asmaraku
Yang jauh ku kembara
Jauh perjalanan
Jauh destinasiku
Namun tidak kesampaian
Ke arah tujuanku...

 Saya memang suka lagu macam ini. Menenangkan jiwa sangat kecewa, lara. *Ehh! Aja bukan gadis lara lagi, mama. Mama x suka kan Aja Gadis Lara. So, Aja x nak fikir kisah duka yang dulu.

Ceritera dahulu kala, membangkitkan lara di jiwa. Engkau dan aku, jauh beribu batu, mampukah kita bersatu? Hanya Allah yang tahu. Kita ada cita-cita, pasti ingin menggapainya. Jadi x salah kalau kita sakit sekarang, pasti di depan nanti tiada yang menyerang. Bukankah cinta itu fitrah? Ya, tapi ia mampu menjadi fitnah. Cukuplah kisah dahulu, aku sudah tidak mahu. Malu nya di situ, di sini pilu. Benda yang tidak benar, kenapa mereka yang berkobar? Mereka bahagia, aku derita. Aku cukup sengsara, hingga meruntun jiwa. Lemah bernafas di dada, tetapi diberi berita gembira. Namun, itu hanya sakit semata-mata. Aku bersalah dan kau bersalah, kita terlalu alpa mencari masalah, sehingga kita terdampar di medan yang kita harus menyerah. Ingat, janji Allah pasti, kita hanya manusia biasa yang memerhati. Semoga kita bertemu lagi. 


p/s : Keputusan ini sukar dibuat, tetapi akhirnya aku berjaya. Terima kasih, ya Allah. Engkau berikan aku kekuatan untuk meluahkan semua ini. Aku Siti Hajar Aisyah Md Radzi yang baru. Bukan lagi yang dulu. Bangun daripada kekalahan. Wassalam.

2 comments:

Anonymous said...

semoga baik-baik saja, aja :)

sitihajaraisyahmdradzi said...

insyaAllah Hasnah, Aminnnn. :)