Aja's followers :)

Wednesday, November 23, 2011

Kisah Blok Intan 018B Part 1

Assalamualaikum wbt. Entri kalini berjenoh sikit. Pasal blok Intan yang penuh segala rahsia. Teneeeeetttt! -.-'

Al kisah bermula ; 22/11/2011

Birthday emak dah la haritu, then aku pulak kena balik Segamat. Memey la, dah la Ahad kena daftar, aku gedik daftar Selasa, lewat kot dua hari. HAHA! Aku slumber badak je, langgar peraturan! Actually, boleh je nak daftar lewat seminggu tapi kan, kena ada surat aaaaaaaa yang kukuh. Aku ada alasan so takpe la kan. Lagipun first week bukan belajar pun. Suka hati je student nak ponteng ke apa ke, tapi sape yang nak disiplin, pegi la kan. Ni aku first week dan first time buat hal dengan daftar kolej lambat dan tetiba balik Penang pulak takdan sehari kat Segamat. Sorry UiTM! I've to do this. Kuikuikui.

Okay, cerita asal, masa aku nak balik, terpaksa balik sendiri macam biasa, dengan luggage besor dan satu beg untuk semester 4 yang baru. Emak hantar sampai naik train then masa train nak jalan, aku diarah untuk masuk ke dalam sikit sebab pintu kena tutup, aku menangis tersedu-sedu sebab aku tinggalkan emak masa birthday dia. Tapi aku terpaksa balik jgk. Uwaaaa~ Sedihnya. Masa tu sabar ja la, dalam hati dah tekad, takpe, nanti balik jumpak emak peluk lagi. Emak seorang yang sangat baik hati dan lembut hatinya walaupun cenge dengan cubitan ketamnya sampai lebam. :p Iloveyoumom.Imissyoualot. :'( Then duduk diamdiam dalam koc lepastu jam 6petang sampai menunggu ketibaan kawan untuk fetch eden. Dah tu pi makan pizza hut sat, then pi Billion cari barang penting untuk wanita. Tetttt! -.-' Dah tu punya la gagah penatnya, naik kereta menuju ke UiTM, tapi singgah sat rumah senior, kakak Usrah, Kak Kausar, sebab dia ada simpan bekas barang mandi and tong sampah pinky michy aku tu! Aha, dah tu gerak ke UiTM semula dan sampai la depan kolej. Wanie datang ambek barang aku dan masuk je bilik tu. Depan bilik aku tengok pintu separa rapat, tetiba cuak doe. Sape la roomate aku ni, sekali nampak kat belakang kiteorang budak perempuan, baru habis ambek wudu', aku pun tanya bilik ni ke? Disebabkan aku tidak memakai kaca mata nerdy aku tu, aku tidak perasan siapakah budak itu. Tetiba, LAH! Aja ke? Ingat sape la tadi dengan berjubah cukup! LOL! Amna rupanya. Huahuahua. Wingmate aku dulu, ngek je! Lega kot roomate kenal sonang. Bilik aku dengan senior part 6, Kak Tina wing aku gak dulu. Amna dan sorang lagi, Lynnn! Lynn masuk je, Amna dah kenalkan dia dekat aku, aku pun tengah busy mengemas baju, just cakap "Hi! Aja." Senyum then sambung kemas. Dah tu cepat cepat online sebab someone tulaaaaa. Nak contact cakap aku baru sampai bilik. Lega la bilik tu semua okay. Malam tu tido pun nyenyak, walaupun katil atas sedikit panas. :p

p/s : entri kedua, part II update nanti kay! Nak mandi dulu. Chiow~ <3

No comments: