Aja's followers :)

Wednesday, February 8, 2012

Dari kemalangan yang dipermudahkan. Alhamdulillah.

Assalamualaikum wbt. Pertama sekali, aku nak update kejap je entri ni sebenarnya. Tak berapa nak sihat sebab demam baru harini dan selesema yang menyesakkan hidung dengan penuhan liquid putih yang sentiasa mengalir deras membasahi bumi. Eyewww. -.-'

Entri ini sebenarnya tentang kemalangan yang menimpa aku. Tetapi aku dapat pengajaran dari sesuatu perkara. Alhamdulillah. Macam ni sebenarnya, accident yang menimpa aku tadi bukanlah apa, cumanya train mengalami kerosakan dekat Rawang-Seremban. Masa tu train dekat Kuang, pencakap dkt KTM cakap delay selama 40 minit. Oh sabar saja! Aku penak gila bawak beg and stock bawal yang ada. Dengan buku LAW and FIN yang tebai mapla. Letih sangat. Hanya Allah yang tahu. Dan kehabisan kredit. Aku dah la mintak tolong kawan aku beli tiket dulu jam 1730. Tapi masa delay tu jam 1700. Tidak sampai dah. Ambik masa 20minit ja dari Sentral ke BTS. Apakan daya, memang nak taknak aku terlepas bas la. Sobs. Aku mintak kawan aku tukarkan tiket, tapi makcik tu tak sure boleh ke dak, so dia maju dulu. Aku masa tu kena call dia la, naik la masuk Sentral beli topup dan air fevret aku semata-mata. Teh Hijau Bunga Jasmine. Emak aku panggil teh hijau tu, TEH KUBUR. Sebab apa kubur? Try lah rasa nanti. Sedap okay. Hilangkan dahaga. Hewhewhew.

Dah topup turun balik dan call kawan aku. Dia gerak dulu. Okay lah takpe. Aku redha. Pasrah. Menyerah. :'( Aku pun naik la train dan masuk koc wanita di koc tengah. Nasib semua perempuan. Tadi untuk pertama kalinya, koc penuh gila gila. Nak nafas pun susah. Nasib aku dan masuk. Tidak jam berapa la sampai Segamat. Kemudiannya, aku pun masuk dan dalam tu, Alhamdullilah. Ada sorang kakak India ni tolong pegang dua beg aku sebab dia duduk masa tu. Thank you sis! Aku terharu jugak la sebab dia x selfish dan kesian dengan aku masa tu. Semoga dia baik-baik saja aku harapkan.

Dah kemudian sampai la BTS, aku maju ke TBS. Go go! Sampai sampai dengan lelahnya aku menuju ke kaunter KKKL dan menanya makcik tu, boleh dak nak naik jam 1830 sebab train rosak. Dan dia cakap cannot lah adik. Aku pujuk lagi. Tak jugak. Dalam hati baca la doa yang mama pernah cakapkan dulu. Kemudian cuba lagi. Alhamdulillah. Boleh dan sukses setelah bos dia tanya aku. Thank you bos! :D

Naik bus dan sampai la Segamat. Dalam bas aku sorang saja budak UiTM. Selalunya drebar takkan singgah UiTM masuk kalau x ramai orang. Tapi tadi aku tanya dia nak hantar dengan caj RM5. Selalu RM2 ja. Yelakan sebab ramai budak, ni dah aku sorang RM5 lah. Nasib lagi. Murah dari nak kena ambik teksi. Dan pabila aku sampai. Aku sedih. Sebab kerja aku hilang. Uwaa~ Kena buat baru. Takpelah, aku buat balik kejap lagi, tetapi masih blur apa patut aku salin semula. Semoga dipermudahkan. InsyaAllah.

p/s : Berkat doa dan usaha. Allah sentiasa membantu hambanNya. Alhamdulillah. Syukur ya Allah. Kepada sesiapa yang nak tahu apa doa itu, Aja share di sini ya. Selamat beramal. :')

Rabbi Yassir wa la tu'assir. Rabbi tamim bil khair. 

O Allah, make it easy, and do not make it difficult. O Allah, make it end well.

wassalam (shamr, 2012)

No comments: