Aja's followers :)

Tuesday, December 7, 2010

cinta. teladan. (:

"Cinta adalah perasaan istimewa yang dianugerahkan kepada manusia. Cinta menghidupkan jiwa. Cinta menjadikan seseorang bahagia dan merana pada masa yang sama. Sesiapa yang memahami cinta akan menjadi tuannya, bukan hambanya."


tadi aku try google pasal cinta, dan ini yang aku jumpak. (: try baca dan hayati ayat-ayat tu. mendalam kan? dan bila aku fikir, memang cinta tu istimewa sangat, semua manusia ( hamba ALLAH ) ingin dicintai dan mencintai, jadi cinta antara sesama mereka, akan menghidupkan jiwa, hati yang indah sangat. kan? (: tapi saling bercintalah dgn cara yang betul, jangan cara kita yang tidak betul, membuahkan hasil yang x baik untuk kita, dari BAHAGIA bertukar ke MERANA. memang sakit kalau sekali kita teguris. aku dah pernah alami, sakit. mungkin cara aku bercinta selama ini ter'over' sedikit, sedikit kah? aku rasa banyak. jadi belajar dari kesilapan. bila bahagia nya kita, semua kita lupa. leka dan alpa. aku cakap berdasarkan pengalaman. jadi, bagi sesiapa yang merasakan kebahagiaan milik anda sekarang, beware okay? bila-bila ja anda boleh merana. x disebabkan pasangan sendiri, disebabkan benda lain, jadi. berhati-hatilah. ingat orang yang tersayang ye. (: banyak pengalaman dari cerita cinta aku, jadikan teladan ye. belum terlambat untuk berubah. yang pasti, ALLAH sentiasa ada dgn orang yang teraniaya dan orang yang benar. KEBENARAN PASTI TERUNGKAI SATU MASA NANTI. (: mcm aunty yati cakap, " bersangka baiklah dgn ALLAH", dan ALLAH akan permudahkan jalan kita. (: thanks aunty. sempena Maal Hijrah ni, aku rasa belum terlambat utk kita berhijrah ke daerah kebaikan. tinggalkanlah daerah kemaksiatan. berubah perlahan-lahan. aku pun x la baik mana, tapi keinginan untuk berubah memang ada, cuma biasalaah. bisikan syaitan laknatullah ada di mana-mana saja. cuba utk lawan ye. (: jom sama-sama kita lakukan perubahan. Salam Maal Hijrah. (:

No comments: