Aja's followers :)

Friday, December 10, 2010

hari yang bahagia untuk aku. :D

salam sejahtera semua. assalamualaikum. :) baiklah, aku nak cerita sikit apa yang buat aku bahagia. sangat bahagia. teramat. sebabnya aku dapat jumpa dgn orang yang aku sayang. :) ok lah. macam ni, hari ni, aku dapat jumpa aunty yati, nabil, izzat, nadiah, ilman, paksu han, dan yg plg penting. BABY COMEL a.k.a Ilham. comel lah die, :) suka. nak tgk x die? okay, ni la budak comel tu, :)



* baby comel sgt2 tau. x)


haa. baby ni la aku cakap tu. comel sgt, kalau jumpa depan2, lagi comel. sangat. suka. bila tgk dia aku rindu faris syahmee. :(



* faris syg nnt mak long aja balik, nk peluk faris kuat2. :( imy baby. :(


okay, sambung cerita tadi, aunty dtg jemput aku, aku tggu dkt restoran area TTDI JAYA kejap, then aunty dtg ambik aku, lepas tu, terus gerak ke rumah mak ngah, nak tgk baby comel. dia demam. kesian kan? :( hmmm. meqap ja time aku p, nak dukung2 ja, aku dukung x mau, tp mula2, dia mau, maybe dia ingt aku aunty, hehe. muka sama ka? entah. :P tetiba ja dia mau, tp bila dia tau aku bukan aunty, time dia npk aunty atas katil, dandan dia nangis, :( terasanya mcm aku ni x dak keibuan lgsg, aku suka budak2, tapi aku cenge gila kot. mcm mana tu? :) no comment. then after tgk baby, asalnya nk g klinik, tp bila baby dah okay, badan x panas jadi kami terus p umah aunty di TTDI, then kan jumaat hari ni, drop izzat dkt masjid tuk solat, then ke rumah aunty. mcm2 jgk la yang aku dapat crita dgn aunty, (: tapi kejap jela, (: x pe, next time ada lagi, smntara tggu izzat balik, dan umi sampai UM, aku sempat sembahyang sat, then kami gerak ke UM, before tu, kami pi KFC dulu, :) umi dah sampai, baru pi dkt umi, tapi kan, time KFC tadi, ada sedikit slot yg aku x boleh lupa. haha. geram dan terharu semua ada. (: ok, macam ni sebenarnya, aku, aunty, izzat n nabil beratur la kan, then lagi ramai org mai, tapi kaunter available satu ja. gila en? bangeknye aii! dah tau ramai, bukak la dua. adoii. :( ksian org yg belakang nk tggu turn, berjanggut la kan, :( then, tengah makan tu, aunty cakap macam ni ; 


aunty : aja, panggil mama la ye? susah sgt. asyik tersasul mama n mak long je.
aku   : ye? aja cuba. aja mmg teringin nak panggil sebab dah anggap macam mak sendiri dah. (dlm aku malu-malu kucing lagi) ;)
aunty : ok, ( aku x ingat sbnarnye sbb aku tgh sakit kepala sikit2 time tu, tapi x la teruk sgt. (: )


so, aku pun panggil mama, (: mama anak sulung, so org panggil mak long la kan. (: ok, tutup cerita pasal tu, aku terus g UM, dan mama tunjuk tempat yg aku x pernah tau dalam tu, mcm2 fakulti ada, (: kemudian umi call, cakap dah sampai. aku terus g dkt umi dgn mama n izzat n nabil. (: ya allah, azie ieza : dapat jugak kita jumpak kan? umi, muka umi penuh dgn keibuan. lembut sangat. aja syg umi mcm aja syg mama jugak, (: aja x sangka dapat jumpak pun hari ni, tapi Allah dah letak kan semua tu, syukur. dapat jumpak umi, ayah dan shah. (: senang sangat aja dapat jumpa semua dkt UM tadi, tq atas pemberian keropok lekor kegemaran aja ye, umi. (: love youuu~ :*


okay, lepas bersurai, umi gerak ke destinasi dan aku? aku, mama n 2 beradik aku lagi tu pi ambik paksu han n ilman, then trus fetch baby n nadiah, kami terus balik rumah aku, abah buat koew teow th'ng, semua pakat tambah, sedap katanya. yaka? (: tapi, aku mmg suka pun, fevreto! :D dah tu, lepas makan, baby comel nk kat aku, tapi dia merengek lepas nampak ilman, izzat o paksu, ): dah dia x mau aku dukung dia, sedih lagi sekali. waaa~ :'( kelakar lah baby, suka bertukar-tukar orang pulak kan, ;) ok, after dine, semua balik. sunyi. :( tapi bahagia. abah mak cakap senang sangat depa mai sini, suka kami. sebab family aku memang jenis suka buat makan-makan, tetambah abah chef kan? :) lagi la kan banyak yang masak ni. :P bahagianyaaaa! itu yang mampu aku cakap hari ni, walaupun migraine serang aku sekarang, aku gagah taip ni, :( nak jgk update. :) demi org yg aku syg. :)


p/s : mama, izzat, nabil and the rest, kami senang hati dapat kenal dan bercerita antara satu sama lain tadi. (: insyaallah, semoga hubungan ini berkekalan hendaknya, aminnnn.. (: tq jugak sebab macam2 benda yg x dapat aja cerita dkt sini mama, apapun, tq sgt2. (: kak inaz, akak balik kita dtg rumah n buat makan2 lagi ye kak? love yall so much lah! :) gtg, nak tido. (: salam.


s e k i a n

No comments: