Aja's followers :)

Tuesday, June 21, 2011


Assalamualaikum wbt. Kita bertemu lagi di entri kali ini. Saja nak update pasal sesuatu. CINTA. Apa maksudnya cinta? Ada yang cakap CINTA itu CANTIK.I.NAK.TANGAN.SAJA. Mana Aja dapat istilah ni? HAHA. -.- Pernah terdengar la dahulu kala. Ala, zaman budak-budak dulu, ada saja istilah depa. Ha'ah kan. Kena kan. Apapun, aku juga x sempurna, pasti korang kat luar sana pun sama kan? Mana pernah sempurna, always buat silap. So, x pernah terlambat untuk meminta ampun dan doakan pintu taubat itu sendiri akan terbuka suatu hari nanti untuk kita jua. Tadi terbaca dalam buku satu ni, sebab ada pameran buku dekat UiTM ni, ehh. Jualan buku. So, ternampak ayat ni.
Dalam surah Al-Baqarah ayat 222 ; 

" Allah menyukai orang yang bertaubat dan bersuci diri kepadaNya"

Jadi, marilah sama-sama kita berubah. Aku pun ingatkan diri aku jugak. Banyak sangat dosa yang aku dah buat, macam mana kalau tiba-tiba ajal aku dah datang? Tanpa bertaubat dan dosa ini sekeliling aku? Ya Allah, letakkan aku di tempat yang suci dan bersih. Aku x nak mati sebelum aku dapat membersihkan diri aku. InsyaAllah, semoga diri ini selalu diberkati Allah SWT. Aminnn.

Apa kaitan dengan gambar yang atas ni? Syukran to Rusydee, kawan Aja yang tagged pic ni, tersentap seketika. Cinta kerana Allah. Mudah ungkapkan? Tapi? Zaman sekarang ini gamaknya cinta kerana siapa la bagi anak muda mudi di luar sana. Renungkanlah. 

p/s : Aja suka gambar tu. Sekian. :)


wassalamsemogaberjumpalagi.

No comments: