Aja's followers :)

Monday, June 20, 2011

penat pergi U then SL then ICU.

Assalamualaikum wbt. Okay entri kali ini berunsurkan keletihan yang sangat amat. Boleh kurus macam ni okay. 

Al-kisah..............................

Jam menunjukkan jam lapan malam, lalu Aja mengemaskan bag kelas nya dan membawa buku yang ada di atas meja untuk ke kelas QMT. And then, pergi ke U001, sepertimana yang diberitahu kawan-kawan yang lain. Sampai di situ, masuk lah kelas tu and nampak budak yang x pernah Aja nampak. Pelik! Lalu bertanya ; "ehh korang! Ni kelas QMT ke?" Jawapan diberi ; "ehh. Tak tak!" Goshhh! Malu seyh. Tapi x pela, malu tapi sedar x  pe kan. Okay, tunggu di luar sambil menghubungi Fatin Alia Z, "Alia, kelas kite katne?" Dah pelik ni. So, Alia cakap tunggu jela kat situ. X pe la kan, then si Nadzir mesej ;

"Aja, kelas QMT dekat SL004"

Aku capak ke sana dengan penatnya. Dengan berbaju kurung dan again, pergi ke SL yang dekat dgn Kolej Intan aku. Dah sampai, mencari SL004 x jumpa. And again, aku call Nadzir ;

"Nadzir, katne kelas? SL004 mane nye?"

"Aja, U004 lah, sape cakap SL004?"

Ya Allah, once again. Aku ditipu. Nope nope. X salahkan Nadzir, dia tersilap taip mesej, patut U tp dia g letak SL, xpela. Aku pun penat sangat terpaksa pergi ICU. and pilih U004. Masuk kelas dengan panasnya yang amat. Sabaq Aja sabaq! Dah masuk kelas belajar. Yang Dibusss terlewat, dia pun aku forward mesej Nadzir, tapi x boleh tahan Dibuss punya mesej ; 

"Woi! Dah sampai U lah tadi. Ni dah kat SL"

Dibuss. Sorry sayang. Aja x tahu. Nadzir silap mesej, not only you yang ke sana ke mari, but me too. Sobs. Ujian untuk menuntut ilmu. It's okay! So, aku bersyukur kerana diberi kaki dan tangan yang kuat untuk gagahkan diri berjalan dan belajar tadi. Alhamdulillah. :)

notacinta : Menuntut ilmu biarpun apa sekali cubaannya, tetapi kita perlu tabah dan kuat!  

Barang siapa berjalan untuk menuntut ilmu maka Allah akan memudahkan baginya jalan ke syorga. (HR. Muslim).

No comments: