Aja's followers :)

Friday, December 2, 2011

Kisah Blok Intan 018B Part 2

Salam alaikh. Okay sambungan part 2 seperti yang dijanjikan walaupun lewat seminggu. -.-

Dah pagi besok tu bangun la tidur kan? Then aku bangun awal. Semangat kental konon konon tu. Kemudian aku pun pergi membasuhkan diri dengan sabun Daia sehingga bersih dan segar. Dah masuk bilik tu, aku macam kemas sikit sikit la kan? Lepas tu pegi lecture EcoMal pagi tu. Dan masa tu, aku pergi dengan geng aku walaupun aku kelas B dah time tu. Memang la rindu kan kawan-kawan lama, apatah lagi dalam geng kita. Aku pun dengan gahnya masuk ke DK1 dan semuanya berjalan dengan lancar. Balik bilik ja semuanya okay. Tapi petang tu, aku mengambil keputusan yang mengejut dengan pulang ke Pulau Pinang di atas alasan Wedding aku dan dia Ahad tu bersamaan 27/12/2011 ( 1 Muharram 1433H). Wedding kakton aku actually. Hihi. So aku dengan rasa penat yang baru sampai Selasa tu, terus bertambah penat dengan membuat keputusan pulang pada hari Rabunya. Makkkkkoii! Penat tak payah cakap la kan. Dan aku pulang dengan menaiki bus KKKL dari Segamat sebab kalau nak tunggu train memang lambat la aku sampai KL Sentral. Mana taknye, tiket balik Penang 11malam okay? Dah tu balik KL semua, aku pun leklek jalan sorang dirinya. Dan tetiba nak call Kak Miera, cousin aku yang keja dekat MV tu. So, dia pun ajak pi umah dia. Sempat la jalan-jalan Mid kejap. Beli perfume ja. -.-' Gagaga~ Then dah tu pi la dok rumah Kak Miera dan malam tu Abg Piduih hantar pi KL Sentral. Pasal apa kat Penang, apa aku buat. Update next entry pulak naaa. ;) Okay habis ja urusan di Penang, aku pulang. Dan jumpa semula roomate aku. Yang sadis sangat, kunci bilik takdak. Dan aku x boleh masuk bilik. Sampai jam 6 ptg, masuk bilik jam 9 malam. Kesian kan? Ni sebab Kak Tina and Leen punya tiket dah habis Kesian depa kan? Tapi nak bt macam mana. Now, aku dah ada kunci bilik so senang dah! Hihi. Amna ke mana? Amna x boleh pulang lagi ke kolej sebab ayah dia meninggal. Al-Fatihah untuk arwah. Katanya Amna, ayah dia jatuh sungai. Aku x sempat tanya pape lagi sebab dia x balik seminggu buat masa sekarang. Kesian dia kan? :'( Hmmm. Sabar ya Amna sayang. Semoga roh ayah awak tenang di sana. Dan dicucuri rahmatNya. Aminnnnn.

Dapat masuk je bilik : Leen tanya aku? Aja bertudung ke? Leen ingat aja free-hair. Grr~ Nampak rupa free hair kah eden? First person yang tanya dan fikir aku free-hair. Before ni manada. :p Apa yang nampak seakan itu x tau. Tapi dia ada bg alasan nampak aku macam tu sebab ________. Adalah sebab dia, mana boleh cakap. Dan Amna pulak ingat aku anak bongsu. Pun sama. Wajah anak bongsu kah aku? Selama ni aku pi mana pun semua cakap, Aja anak sulung. Ni tetiba begini. Err~ Seronok dan lucu pun ada. Best kan bila orang cakap kita ank bongsu? Bukan apa. Teringin nak jadi manja macam Dekmie. :p Okay. Itu saja lah kisah untuk Blok Intan ni. Bubye semua! 

With Love- Aja

No comments: