Aja's followers :)

Tuesday, January 24, 2012

Senjata Kemenangan. Sabar.

"Bila tabah, dugaan pasti berlalu dan diganti dengan anugerah yang tidak disangka-sangka" (Tuan Rashid, 2012)

Assalamualaikum teman-teman. Harini dipanggil untuk menjenguk belog yang dah makin usang ni. HAHA! Entri kali ni pasal sesuatu. Bukan apa, minggu ni sudah banyak perkara yang terjadi, baik di UiTM, di Putrajaya masa Futsal haritu dan di rumah sendiri. Kejadian menyedarkan aku apa itu erti ikhlas dan tabah. Sekarang benda yang makin kita kurang jelas dah semakin jelas. Terima kasih kerana aku belum terlambat untuk sedar. Happy je bunyik kan. 

First sekali, nak mohon maaf di atas kesilapan aku tang mana-mana bagi silap yang lalu. Manusia tidak pernah lari dari kesilapan. Aku sedar. Dan berkat sabar. Allah tunjukkan aku jalan yang baik untuk aku ikut. Thank you, Allah. Susah nak cakap apa aku rasa sekarang ni. Rasa dunia ini penuh dengan lampu liplap-liplap yang buat aku bahagia. Aku dah nampak semua. Yeayyy! Happynya! Tak terkata. Tapi kena letak side x happy jugak! Now, do my own business. Bawal lagi banyak yang orang order nak dipos. Ohlalala~ Terima kasih jgk di atas pengalaman ini. :') Sangat seronok bila dapat cari duit sengan berkat dan usaha sendiri. Muahaha.

Baru baru ni ada pi Futsal dekat Putrjaya. Yang masuk heboh dalam Kosmo tu. Aku wakil Pagoh dengan team UiTM lah kan. Pi la sana dengan knowledge yang Amir bagitau sikit-sikit tu. Alhamdulillah, okay. Dapat la aku jaringkan satu goal untuk Pagoh masa penalti tu. Kalahkan keeper Tenom, Sabah. Gila hebak keeper tu. Lincah okay! Dengan movement badan dia. Masa masuk goal tu aku loncat macam Mecha dah. HAHA! Excited sat sebab masa tu first goal kan dari Pagoh. Omo. Dan masa tu jugak aku sedar. Kerjasama satu team sangat penting. Masing-masing sokong satu sama lain. Itulah kawan / sahabat perjuangan kan. Setia menyokong dan bantu untuk sama-sama sukses. Yang paling banyak dapat, tak reti main takpe, asalkan yakin dan semangat satu pasukan. Kiteorang kalah tak la teruk, takat 3-0 paling tinggi. Masa tu agak frust la. Mana x nye. semua ahli masing-masing first timer, yang lain main bertahun-tahun. Nama pun peringkat Kebangsaan kan. Iye dak? Haruslah terror! Tapi best la pi Futsal tu. Banyak input yang kami semua dapat selain elaun, jersey dan makanan sedap-sedap. Hehe. Thank you, coach sebab bagi peluang kami timba ilmu dkt sana. Pengalaman terindah takkan pernah kami lupakan. Satu team akan cuba training lagi kedepan ni. InsyaAllah :')


*training yang seakan profesional*

Banyak la pengalaman yang dapat dari satu team ni! Yang paling bernilai. Kasih sayang dan hubungan kami sesama sendiri. Makin rapat dan kamceng. Alhamdulillah. Next event akan ada lagi, tunggu coach panggil. :)

Pasal satu benda lagi yang sabar. Dah lima tahun aku sabar. Dan rasanya dah terjawab segala kesakitan yang aku alami sedikit demi sedikit. Alhamdulillah. Good news la jugak tapi aku tidak perlu happy sangat. Takut yang dirancang akan jadi lain. Benda yang baik biarlah keluarga saja tahu. Aku akan teruskan apa yang aku ada sekarang. Terima kasih semua kerana bagi peluang dekat aku untuk buat semua ni. Sayang semua. Emak abah adik-adik, hearts you all! :D Muahmuah! Terima kasih support kakak, emak, abah. Doakan la semuanya baik-baik saja. Excited sembang dengan abah petang semalam! Hihihi >.< Nak say thank you jugak untuk Amir Hakimi untuk semua ini! Harap kita makin kuat dan tabah untuk hadapi semua ni ye awak! HACKS forever.

Itu dulu untuk entri ni. Kena study ni malam ni test. Doakan aku ya kawan-kawan. 

Assalamualaikum wbt. 

"Bila tabah, dugaan pasti berlalu dan diganti dengan anugerah yang tidak disangka-sangka" (Tuan Rashid, 2012)



No comments: