Aja's followers :)

Friday, January 27, 2012

Vote Annas Easkey for Best Photography Blog!

Assalamualaikum wbt. Just drop by for a while. Eceh. Entri kalini, Aja nak update sekejap pasal entri untuk Annas Easkey! Here we go!


Siapa Annas Easkey? 

(Bagi sesiapa yang tak kenal siapa AE, boleh ke belog beliau di alamat ; )


Belog yang bertemakan photography okay. Sangat awesome hasil kerja dia. Memang cun letop la kan hasil tangan dia edit gambar. Dia masih baru lagi dalam dunia photography ni. Tapi yang aku perasan, bila kita dah minat satu benda tu, pasti mudah kan untuk sukses. Sebab kita mulakan dengan minat dan keikhlasan hati bila buat satu benda tu kan. So, bagi sesiapa yang ada minat untuk sesuatu, buatlah. Supaya anda dapat teruskan cita-cita anda. :')


Macam mana aku boleh kenal Annas Easkey?

Okay. Cerita dia macam ni, ada la semester lepas tak salah aku. Aku penah ja dengar nama dia, tapi tak pernah tengok orang dia. Lepas tu, masa lunch time, aku pun dengan kawan-kawan aku pi la lunch dekat Ila Cafe, dalam UiTM Segamat jugak la cafe tu. Lepas tu tengah suap-suap makan, kawan aku, Syafiq, cakap ; 


"Wey. Tula Annas Easkey yang famous tu. Dia la photographer tu."

Aku pun, agak terkesima sebab memang nak tengok dia la kan depan-depan. Apa lagi jangan dilepaskan peluang jumpa orang yang sukses macam tu. Masa tu dia pakai serba hitam. Okay, stylo ah cara dia. Tapi takkan la aku nak pegi tegur kan. Aku dop biasa dengan senior lelaki, apatah lagi dia budak Degree. Wee~ Tapi lepas tu ada jugak la IM dia, dalam FB. So, stop situ jela sebab sangat teruja pasal dapat jumpa dia. Tapi lepas tu ada jumpa dia, masa tu dia nak bayar yuran pengajian dia kot. Dekat Pejabat Bendahari. And dia senyum la masa nampak aku, tapi dalam hati aku tau dia pun tak kenal aku sebab dalam FB ja kot sekali tu aku IM dia. HAHA! Tapi dia takdelah sombong macam orang cakap dia susah nak senyum kan. So nice of you, senior! :)


Apa kerja dia sekarang?

Dia dah habis dah belajar untuk degree. So akan jadi orang yang sibuk la lepas ni kankan. For sure la makin banyak benda yang dia perlu handle lepas komitmen untuk belajar dah tamat. Dia dulu degree Marketing, tapi aku tak sure dia nak sambung apa lepas ni. Maybe photographer yang berjaya + marketers yang hebat dan sukses? Who knows? Itu semua kerja Allah, ada rezeki dia, ada la nanti tu. Chillax! 

Kenapa la aku buat entri pasal ni?

Sebabnya dia masuk WORLD BLOGGERS and SOCIAL MEDIA AWARDS 2012. So sama-sama la vote untuk dia ya! Aja dah vote, korang? 






Senang je cara dia. Sila patuhi cara ini. 


1. click LINK NI lepas tu signup untuk vote.

2. vote belog Annas Easkey untuk Best Photography Blog (akulelakidialelaki.blogspot.com)



p/s : Siapa nak tahu info lebih lagi pasal contest yang Annas Easkey buat, dan gambar-gambar yang dia dah hasilkan, sila tengok blog dia ya! There you go honey!



thanks for reading, guys. <3

siti hajar aisyah md radzi, 2012

No comments: