Aja's followers :)

Thursday, December 16, 2010

dulu dan sekarang

salam satu Malaysia sayang-sayang aja semua. :) 

kalau dulu, kita semua lain kan? semua time budak-budak, comot-comot belaka. kenapa?
kalau dulu, kita semua nakal. semua nak cari pasal. gaduh etc etc. kenapa?
kalau dulu, kita suka saja main-main, x pernah serious. kenapa?
kalau dulu, kita suka melawan cakap mak bapak, kenapa?
kalau dulu, kita suka buat benda bodoh, tak masuk akal, kenapa?
kalau dulu, kita suka cakap main ikut sedap saja, kenapa?
kalau dulu, kita selalu jadi sewel, semua kita enjoy saja, kenapa?
kalau dulu, kita selalu jelir lidah dekat kawan-kawan. kenapa?
kalau dulu, kita suka berangan, kenapa?

kalau sekarang, kita semua dah besar panjang, kemas-kemas belaka. kenapa?
kalau sekarang, kita semua dah pandai fikir, jadi kenapa nak gaduh lagi?
kalau sekarang, kita selalu fikir kedepan, tapi masih main-main lagi, kenapa?
kalau sekarang, kita selalu melawan lagi mak bapak, kenapa tak berubah?
kalau sekarang, kita suka buat kerja gila jugak, kenapa macam dulu jugak?
kalau sekarang, kita main ikut jugak semua kata hati, kenapa macam tu?
kalau sekarang, kita tetap sewel, nak enjoy ja, kenapa suka sangat?
kalau sekarang, bukan jelir lidah tapi kasar-kasar dgn org, kenapa still tak berubah?
kalau sekarang, angan-angan bakal jadi kenyataan, kenapa suka?

sebenarnya aku sengaja gila-gila tulis benda ni, sebab keadaan sekeliling aku yang dulu dan sekarang, semua macam ni aku nampak, x kata aku nampak saja, kadang-kadang jadi dekat diri aku jugak, :) dulu dan sekarang banyak maksud yang berbeza, tapi kenapa perangai kita tetap sama? sedangkan dulu dan sekarang lain maksudnya, cuma diri kita yang dulu dan sekarang ja sama, kenapa ya? kenapa kita susah nak berubah? susah sangat, kenapa? bila aku fikir, kita lemah sebenarnya, nak ubah sesuatu yang baru bukan mudah, tapi, jom sama-sama usaha jom? semuanya di tangan kita kan? :) apa kata kita buat yang baru, lupa yang lama. kita belajar dari kesilapan, aku nak yang terbaik untuk diri aku dan orang lain. Semoga Allah buka pintu hati aku nak berubah jadi yang lebih baik, dan terbaik untuk diri dan semua, tak lupa juga buat kawan-kawan. MARI KITA SAMA-SAMA! :D apa yang akan jadi kedepan, semua kerja Dia. Jadi, sekarang, kita usaha dan tawakal. Insyaallah, mana nak tau nanti berjaya. JOM! :D

s e k i a n . . . . 

No comments: