Aja's followers :)

Wednesday, December 15, 2010

pujian cantik tidak bermakna bagi aku (:

assalamualaikum w.b.t

pasal kecantikan, bagi aku, semua orang cantik. ada mata, hidung, mulut dan telinga rasanya semua kan? kalau yang cacat tu, x apalah. kurniian Allah kan? (: Allah letak semua untuk kita, semua dah sempurna. tidak guna rasanya mempertikaikan kecantikan masing-masing. sebab, bagi aku, orang yang cantik, memanglah cantik, tapi x cukup lengkap rasanya kalau budi bahasa pun zero. betul takk? budi bahasa tu penting sangat dalam sesebuah hubungan. sebab tanpa budi bahasa, mana lah aman dunia kita ini. jadi, aku rasa, bila kita dah ada rupa yang seringkali orang cakap cantik, segak, hensem dan sebagainya, lengkapkanlah semuanya dengan budi bahasa yang cantik, dari segi pertuturan dan sebagainya, sebab kita kena ingat! hubungan persaudaraan antara kita sesama umat mesti dijaga, kalau hubungan ni dah x baik, macam mana umat Islam nak dipandang baik oleh penganut agama lain yang juga diantaranya kawan kita? fikirkan lah ye semua. sayang sekali, sekarang tutur bicara semua penuh dengan ayat-ayat lucah, apakah itu? sama-sama lakukan perubahan, masih belum terlambat? nak cantik kan? jadi, jagalah budi bahasa sesama manusia. (: 

" ANDA AKAN LEBIH CANTIK, KALAU BUDI BAHASA ANDA PUN CANTIK"
"HORMATILAH SEMUA ORANG DI SEKELILING KITA"

take note : jadi, saya bukan cantik sepenuhnya. sebab saya masih budak baru belajar. sama-sama kita berhijrah ke arah kebaikan, insyaAllah. (: 

s e k i a

13 comments:

Anonymous said...

haha budget bagos! meluat bace

sitihajaraisyahmdradzi said...

ada saya ckp saya cantik? semua saya budget? alhamdulillah, mksudnye awak x memahami entri saya sepenuhnya la wahai anon. dah meluat view ape? just go away. saya x rugi ape-ape pn, :) terima kasih. :)

Unknown said...

Biarkan saje komen tu aja...mmg akan ada saje orang yg cemburukan usaha ke arah kebaikan. Mmg betul kata aja, cantik luaran tak kekal lama. Hanya utk pandangan pertama. Org akan lihat kecantikan dalaman juga nnt..aja teruskan niat murni utk menyemai sifat2 yg baik dlm diri..hormati diri sendiri (jgn riak dgn pujian), hormati org lain kerana ALLAH. Jaga tutur kata, budi bahasa. Semua yg berlaku adalah dgn izin ALLAH semata2. Sabar aja..kebenaran akan terserlah dan berpihak pd yg ikhlas. Kita saling ingat-mengingati supaya bergandingan menuju ke jalan ALLAH.

sitihajaraisyahmdradzi said...

mama, betul ckp mama, (: ada saja yang x boleh tgk org lebih kenapa ye? bukan ke msg2 ada kelebihan dan keburukan sendiri? jadi, perbaiki yang buruk, mantapkan yang baik. pedulikan jela anon yang entah kenapa tetiba comment gitu, dah tau meluat, x payah baca la, view blog aja pn jgn, :) tapela, dia teringin kot agaknye, nak jugak die view blog ni, tambah peminat aja lagi, bagus lah anon. kalau awak nak view, view lah, saya x kacau awak, jadi awak nak melatah sendiri, melatahlah. janji saya bahgia bersama org yg menyayangi saya.. x salah berubah ke arah kebaikan, belum terlambat lagi rasanya. (: ye anon ye? (:

mama, insyaallah. doakan aja. (: syg mama,
(: ~aja

Anonymous said...

Urm rasanya anymous tu dia tak paham kowt aapew kak aja meankn!ataupun dia tak reti baca..i guess~ish-ish-ish... ada lagi orang macam ini....Sepatutnya kita tidak boleh bermusuh sesama manusia.astaqfirullah......

Anonymous said...

ANDA AKAN LEBIH CANTIK, KALAU BUDI BAHASA ANDA PUN CANTIK"
"HORMATILAH SEMUA ORANG DI SEKELILING KITA"
betul tu apew yang di katakn kak Aja.....

Anonymous said...

Napew hang meluat..cemburu ka??
or tak reti baca!
Hajar sabar ja....kitew semua ada di balakang aja~ teruskan usaha mu kearah kebaikan!!

sitihajaraisyahmdradzi said...

:) anon yang baik, anon 1 dulu ye ; itulah syg, kak aja rasa dia x faham apa kak aja postkan nh, maybe sbb dia mmg slow nak fhm, ataupun dia dengki kot, tgk kita lebih dkt mmne, kak aja cuma bgtau semua supaya, cantik akan lbh tsrlah kalau kita btl2 jaga budi bahasa, kalau x, kurang la cntik, buat apa cntik luaran, tp budi bahasa x dak. kak aja rasa kawan2 yg rapat dgn kak aja pn pnah dgaq kata2 nh dr kak aja. itu lah, mgkn mcm syg ckp, dia x reti baca, :) x apa syg, kita di pihak yang benar, semoga Allah bagi kesedaran dkt anon yg first sekali. :) amin.....

anon 2 ; betul? sebab mmg kena hormat org sekeliling, senyum pn jadi la, ada jgk nilai hormat, kalau gaduh pn, take time nak okay, dan kalau dah okay tu, dan x nak rapat mcm dulu, atliz jmpk snyum, hye etc etc. kan syg? :)

anon 3 ; haha. meluat tara mana sgt. dia cemburu agaknya, mmg hati dia mungkin x boleh tgk org lebih sikit kot. x apa, Allah je tau sapa dia, Allah kan ada di pihay=k yang benar. :) baik, aja sabar. tq sbb ada di belakang aja dear. insyaAllah, jgn usaha aja je, usaha semua okay? learn from mistakes~ :) insyaAllah, semua bakal okay nnt. :)

p/s : saya sayang kalian semua. sbb kita semua kenal dgn izin Allah, jgn sia-siakan perhubungan kita bina okay? :)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
sitihajaraisyahmdradzi said...

hahaha. anon 1, 2 baik! 3 pun baik! syg semua. :)

Anonymous said...

anon 1 tu xbaca pn post ni rasanya. dia pakai cakap ja lepas tgk tajuk. ni masalahnya org sekarang. judging a book by ots cover. bodoh xbertempat. kan dah kena.

sitihajaraisyahmdradzi said...

itulah, kalau dia baca pun, dia x kan fhm rasanya, xbetul apa awak ckp anon baik. :) syg awak! :D

sitihajaraisyahmdradzi said...

eh, * betul apa awak cakap anon baik. :D